Marie-Lore (iBeauty)

20-10-2016 - Marie-Lore (iBeauty)

Nieuwe functionaliteiten to boost your business

Feature Friday #25 - Nieuwe functionaliteiten to boost your business


Feature Friday #25 - Nieuwe functionaliteiten to boost your business

Feature Friday #25 heeft vele nieuwigheden in petto, die een groot verschil kunnen maken.

Chatbox toegankelijk via de iBeauty website

Heb je vragen en wil je snel iemand van het team contacteren, dan kan je dit via onze chatbox. Deze vind je terug op onze website. Uiteraard blijft het [email protected] mailadres ter beschikking. Heb je problemen dan meld je dit wel nog best via de support desk, op die manier krijgt jouw vraag een supportticket zodat je zeker weet dat het behandeld wordt.

Hoe ga je te werk?

Ga naar onze website: ibeauty.be. Je vindt de chatbox onmiddellijk terug. Post je vraag en wacht op antwoord.

Annotatie met een kruisje bij een afspraak voor een nieuwe klant

Wanneer je voor een nieuwe klant een afspraak maakt, wordt dit in het afsprakenveld aangeduid met een kruisje. Op die manier weet je dat de klant voor de eerste keer naar jouw salon komt en kan je hem op een andere manier benaderen en ervoor zorgen dat de klantengegevens worden aangevuld.

Hoe ga je te werk?

Maak een afspraak voor een nieuwe klant (of voor een bestaande klant uit je database die voor de eerste keer komt). Automatisch wordt de annotatie zichtbaar in het afsprakenveld in jouw agenda.

Star

Automatische mailings versturen vanuit het personeelslid

Heeft jouw salon meerder werknemers en wens je de automatische mailings (herinnering- en bevestigingsmail) uitsturen vanuit het mailadres van het personeelslid i.p.v. het mailadres van het salon, dan kan je dit instellen. Op die manier is het voor de klant duidelijk bij wie ze een afspraak hebben.

Hoe ga je te werk?

Zorg in het menu Personeel ervoor dat elke personeelslid een geldig mailadres heeft opgegeven. Ga naar het Instellingen menu, tab Applicatie. Onderaan kan je kiezen om Reminders te versturen vanuit het mailadres van het personeel of van het salon.

Remidners

Foto's opladen in de klantenfiche

Het kan interessant zijn om foto's te koppelen aan een klant. Zo kan je een foto koppelen voor de behandelingen starten en zo de evolutie visueel bewaren. De foto's worden in de klantenfiche bewaard.

Hoe ga je te werk?

Open het profiel van de klant, ga naar de tab fotogalerij en voeg hier een foto toe. Aan elke foto kan je een beschrijving toevoeging die betrekking heeft tot bijvoorbeeld de behandeling en wordt automatisch de datum bijgezet wanneer de foto is opgeladen. Een galerij kan eenvoudig geopend worden waar de foto op ware grootte wordt getoond.

Foto toevoegen        Fotogalerij

Nieuwsbrief hoofding zelf aan te passen

Het is mogelijk om zelf de hoofding van de nieuwsbrief aan te passen. Op die manier kan je naargelang de seizoenen of inhoud van jouw nieuwsbrief deze banner aan te passen met een geschikt design. Optimaal voor mailings is een banner van 600px breed. Je nieuwsbrieven kan je dus op die manier weer wat meer pimpen en personaliseren.

Hoe ga je te werk?

Ga naar het Instellingen menu. Onder het logo van jouw salon, kan je nu een default banner selecteren. Deze banner wordt standaard geladen voor elke nieuwe nieuwsbrief of uitgestuurde automatische mailing.

Standaard banner nieuwsbrief
Per nieuwsbrief kan je de default banner veranderen afhankelijk van de content.
Header per nieuwsbrief

Betaalde rekeningen gefilterd op datum

In het Kassa menu tab Betaalde rekeningen vind je al de betaalde rekeningen terug. Default worden enkel de rekeningen van de huidige dag getoond. Via de datumpicker kan je een andere datum selecteren om enkel deze betaalde rekeningen op te laden.

Hoe ga je te werk?

Ga naar het menu Kassa, kies de tab Betaalde rekeningen. Bovenaan kan je een andere datum selecteren.

Betaalde rekeningen

Zoeken op barcode

Soms is bij het afrekenen moeilijk om een product te zoeken op basis van de beschrijvingen. Vermits een barcode uniek is, kan je het product zoeken op basis van deze barcode.

Hoe ga je te werk?

Ga naar Kassa of maak een afrekening, typ de barcode in het zoekveld van de producten.

Zoeken op barcode

Andere afspraak duidelijker zichtbaar in de agenda

Een 'andere' afspraak: persoonlijke afspraak, afspraak met een leverancier... is een afspraak waar er geen omzet op gemaakt wordt. Soms kan je deze afspraken verplaatsen zodat je bijvoorbeeld toch een klant kan verder helpen, of wil je graag duidelijk zien wanneer je iets anders ingepland hebt. Door deze afspraken te arceren, vallen ze meer op in jouw agenda.

Hoe ga je te werk?

Maak een Andere afspraak en voeg deze toe in de agenda.

Andere afspraak