Marie-Lore (iBeauty)

25-11-2016 - Marie-Lore (iBeauty)

Feature Friday #27 - Personalisatie online reservaties - Update bestelmodule


Feature Friday #27 - Personalisatie online reservaties - Update bestelmodule

Heel wat nieuwigheden! Zo kan je meer personaliseren, werd de interface geoptimaliseerd, waardoor het werken in iBeauty nog aangenamer en eenvoudiger wordt. De bestelmodule werd onder handen genomen, zodat jullie stock nog gemakkelijker up to date blijft en daarnaast nog wat kleine fijne aanpassingen. Ontdek ze snel!

​Extra instellingen

Elke gebruiker heeft zo zijn eigen gewoontes en manieren van werken. De persoonlijke instellingen van hoe iBeauty gebruikt kan worden, zijn weer wat meer uitgebreid. Daarnaast worden de instellingen beter ingedeeld in verschillende tabsheets, zodat het duidelijk is waar je wat kan instellen.

Instellingen

Hoe ga je te werk?

Ga naar het instellingen menu dat je helemaal bovenaan rechts kan terugvinden. Je merkt onmiddellijk de nieuwe indeling in de verschillende tabsheets

Applicatie

Bij applicatie kan je vanaf nu kiezen op welk e-mailadres de weekly digest moet toekomen. Dit is handig indien het e-mailadres verschillend is dan dat van het salon.

Weekly Digest

Agenda

Bij de agenda kan je er voor kiezen om de diensten altijd te tonen in het afsprakenveld. Vind je het niet handig om met je muis over het tijdstip van de afspraak te gaan, dan vink je deze optie best aan.

Diensten meteen tonen

Diensten zichtbaar

Talen

Bij Talen is het mogelijk om zelf naar jouw eigen online reservatie link te gaan. Deze link kan je gebruiken op jouw Facebookpagina of Website, zodat de klanten zelf hun afspraken kunnen inboeken. Let wel altijd goed op dat jouw werkschema goed is ingesteld!

Online reservatie

Klik op het bewerken-icoon (potloodje) naast de taal. Hier kan je een extra opmerking toevoegen aan het online reservatiesysteem.

Opmerking online reservatie

Werkschema

Het is mogelijk om een werkschema een subtitel te geven. Dit is gemakkelijk indien je met erg veel verschillende werkschema's werkt en je op die manier onderscheid nog kan vergroten.

Werkschema subtitel

Online reservatie

Het online reservatiesysteem bestaat uit een pagina. Het is mogelijk om zelf deze pagina te personaliseren. Let goed op dat je voor de achtergrond foto een foto kiest die voldoende groot is en van goede kwaliteit! Gebruik ook altijd een foto waarvan je de gebruikersrechten hebt.

Online reservatie instellingen

Betaling

Bij betaling kan je kiezen welke betalingsmogelijkheden je aanbiedt in het salon. Op die manier krijg je ook enkel deze betalingsmogelijkheden te zien bij het afrekenen. Zo worden er minder fouten gemaakt.

Extra betalingsmogelijkheid is toegevoegd: mobiele betalingen.

Instellingen betalingen

----------------------------------------------------------------------------------------------

Overzichtelijke informatie

De manier waarop informatie wordt weergegeven, is uiterst belangrijk. Overzichtelijke informatie gaat ervoor zorgen dat de informatie die gezocht wordt, snel kan worden teruggevonden. De Betaalde rekeningen in het menu Kassa en in het menu Klanten, wordt in overzichtelijke kaarten weergegeven. Het overzicht van Volgende en Vorige afspraken wordt ook voorzien van deze overzichtelijke kaarten.

Hoe ga je te werk

Ga naar het Kassa of Klanten menu en open de tab Betaalde rekeningen / Volgende of Vorige afspraken. De informatie wordt netjes weergegeven.

Betaalde rekeningen (menu kassa)

Rekeningen in kassa

Overzicht betaalde rekeningen (Klantenprofiel) - de rekeningen met openstaande bedragen, worden voorzien van een rood lijntje

Overzicht rekeningen

Volgende / Vorige afspraken (Klantenprofiel)

Vorige en volgen afspraken

----------------------------------------------------------------------------------------------

Extra filters bij het versturen van nieuwsbrieven

Een nieuwsbrief versturen doen we beter zeer gericht, zodat de klanten jouw nieuws ontvangen enkel wanneer het er toe doet. Naast de heleboel filters die je reeds kon toepassen op het moment van verzenden zijn er weer drie extra filters toegevoegd.

Hoe ga je te werk?

Maak je nieuwsbrief aan en klik op verzenden naar klanten. Je ziet nu de extra filters: slapende, inactieve en eenmalige klanten. Stuur hen gericht een nieuwsbrief om hen weer te laten herinneren aan jouw salon en diensten.

Nieuwsbrief

----------------------------------------------------------------------------------------------

Te bestellen aantallen per product

Vaak vraagt een leverancier om een bepaald product te bestellen per x-aantal. Dit aantal kan je vanaf nu ook per product instellen, zodat het duidelijk wordt bij bestelling dat je dit slechts kan bestellen in een bepaald veelvoud. Dit kan overigens ook handig zijn, wanneer je bijvoorbeeld bij aankoop van 5 producten 1 gratis krijgt. Zo ben je steeds zeker dat je optimaal bestelt.

Hoe ga je te werk?

Ga naar het Assortiment menu en klik op het bewerken-icoon (potloodje) naast het product dat je wenst aan te passen. Vul het te bestellen aantal in.

Te bestellen hoeveelheden

----------------------------------------------------------------------------------------------

Bestellijsten

Om er voor te zorgen dat stock ten alle tijden up to date blijft, worden bestellingen in iBeauty aangemaakt. Op die manier kan bij levering van een bestelling de bestelde producten onmiddellijk in de stock ingeladen worden. Zo moet het aantal in stock niet per product gewijzigd worden.

Hoe ga je te werk?

Ga naar het menu Assortiment. Klik daar op het tabje Bestellijst.

Om te bestellen is het nodig eerst een leverancier te kiezen, op die manier wordt de eerste filter toegepast. Er kunnen meerder filters worden toegepast (merk of categorie) om de lijst van producten overzichtelijker te maken en het bestellen te vereenvoudigen.

Het te bestellen aantal wordt automatisch berekend a.d.h.v. het aantal in stock en het maximum aantal dat gewenst is. Wil je anders bestellen, dan kan je per product het gewenste aantal invullen. Bestel je een product waarvoor je een 'Te bestellen per' aantal hebt ingevuld wordt het aantal in het rood omcirkeld indien het geen veelvoud is.

Wil je graag een nieuw product toevoegen aan een bestelling, dan kan je dit nu onmiddellijk vanuit de bestelmodule.

Is je bestelling volledig klaar, klik dan onderaan op Bestelling aanmaken.

Op het moment dat de bestelling toekomt, klik je op het ordernummer en kan je jouw stock bijwerken.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Annotatie dat een klant bijvoorbeeld geen mail heeft

In het profiel van de klant, kan je aanduiden of een klant al dan niet een mailadres heeft. Op die manier hoef je dit niet telkens te vragen.

Hoe ga je te werk?

Ga naar het profiel van de klant en vink het vakje aan dat van toepassing is.

Profiel

----------------------------------------------------------------------------------------------

Verbeteringen

- Bij de bevestiging- en herinneringsmail wordt vanaf nu terug de behandeling(en) getoond, zodat het voor de klant duidelijk is voor welke behandeling ze een afspraak hebben.

Afspraakbevestiging

- Ook bij de online reservaties staat er weer voor welke behandeling men geboekt heeft.

Behandlingen

- Bij het profiel van de klant staat de eerst volgende afspraak i.p.v. de afspraak van vandaag. Op die manier kan je sneller inspelen indien de klant al dan niet een nieuwe afspraak ingepland heeft.

Volgende afspraak