Marie-Lore (iBeauty)

31-08-2015 - Marie-Lore (iBeauty)

Tip 13: Zorg voor comfort in de wachtzaal


Tip 13: Zorg voor comfort in de wachtzaal

Iedereen probeert zo stipt mogelijk de afspraken te starten, toch komt het vaak voor dat klanten even moeten wachten. Uit een studie blijkt dat de kwaliteit van de wachtkamers in het hele land, in verschillende sectoren, ondermaats is. Om het wachten voor jouw klanten aangenamer te maken, vind je hieronder alvast enkele tips.

Zitcomfort

Comfortable wachten start uiteraard met zitcomfort. Zijn de stoelen in jouw wachtkamer aangenaam zodat de klant reeds in een ontspannen modus raakt? Je kan eenvoudig het zitcomfort verhogen door een zacht, decoratief kussen te voorzien of te kiezen voor een aangename zitbank.

Verse lucht

Zorg voor verse lucht. Verse lucht werkt immers positief op het gemoed van jouw klanten.

Omgeving

Kies in de wachtruimte voor decoratie die bij jouw huisstijl past en gebruik indirecte verlichting. Het geeft een gemoedelijke, huiselijke sfeer, waarin je klanten zich goed voelen.

Lectuur

Naast aandacht voor het zitcomfort en de omgeving, mag er zeker aandacht geschonken worden aan de beschikbare lectuur. Niets zo vervelend als 'vervallen' tijdschriften. Zorg voor aangename lectuur, die relevant is voor jouw klanten. Denk bijvoorbeeld aan productfolders of tijdschriften uit de schoonheidssector.

Mits het comfort tijdens het wachten te verbeteren, zal je merken dat klanten het wachten helemaal niet als negatief ervaren, maar misschien best wel genieten van het momentje rust!