Marie-Lore (iBeauty)

22-06-2015 - Marie-Lore (iBeauty)

Tip 3: Geef geur aan jouw klanten


Tip 3: Geef geur aan jouw klanten

​Wist je dat geuren bij de mens meer herinneringen naar boven haalt en vaak in verband gebracht worden met stemming.Ga voor je zelf maar eens na: die heerlijke geur van zonneproducten, brengt ons toch in vakantiesfeer?

Daarom is het belangrijk om eens na te gaan of jouw salon een bepaalde geur verspreidt, die je klanten aan jou en jouw heerlijke ontspanning doen denken.

Tegenwoordig zijn er een heleboel mogelijkheden op de markt voor het verspreiden van geur, gaande van geurkaarsen, scented chips, tot olielampen.

Probeer je wel te houden aan 1 neutrale geur die dus niet té overheersend wordt.

​In commercieel verband wordt er steeds meer rond geuren gewerkt. Zo zie je steeds meer broodovens in supermarkten. Het vers gebakken brood heeft een positieve uitwerking op het koopgedrag van mensen, je krijgt bij wijze van spreken meteen trek. Vaak hebben ook kledingzaken een specifieke geur, die je onmiddellijk in verband brengt met het bewuste merk. Wist je trouwens dat in sommige Japanse kantoren de airconditioning ‘s morgens een stimulerend geurtje het gebouw binnen blaast om de mensen actief aan het werk te krijgen?

Dus tijd om eens te ruiken in jouw salon. Wil je een bepaalde sfeer creëren, kies dan bijvoorbeeld voor een geurkaars, deze ruikt niet alleen lekker, maar geeft ook een sfeer van rust. Je kan ze eventueel te koop aanbieden in je salon. Je klanten zullen er helemaal gek van zijn!