Marie-Lore Wynants (iBeauty)

01-03-2016 - Marie-Lore Wynants (iBeauty)

Tip 39: Daar komt de bruid!


Tip 39: Daar komt de bruid!

​Pasen is in aantocht, maar we hoeven toch niet élk feest in de kijker te zetten in het salon? Dus waarom niet onze aandacht vestigen op de aankomende bruidjes? Zij hebben nood aan professionele begeleiding, zodat zij stralen op hun dag!

Als klein meisje dromen velen al van hun magische sprookjesdag. Een dag waarin alles rond hen draait. Dat de bruid wil stralen is niet te verwonderen, ze staat immers letterlijk in de schijnwerpers. Ze wil er perfect uitzien, ze wil stralen op de vele foto's. De foto's die jarenlang zullen worden herbekeken. Als saloneigenaar sta je in de beste positie om hen hierin te helpen. Gebruik jouw kennis en professioneel advies om deze niche groep aan te spreken en ervoor te zorgen dat ze in jou de perfecte hulp zien voor hun BIG DAY!

Bied speciale arrangementen aan

Werk een speciaal bruidsarrangement uit: de bride-to-be, het is een moment waarin de bruid centraal wil staan, alle aandacht wil krijgen en dat zo wil ze dit ook in jouw salon! Bied een ruim aanbod aan arrangementen, zodat ze keuze hebben en er voor elk wat wils is. Jouw salon biedt zeker en vast behandelingen die pas efficiënt zijn na een aantal toepassingen (denk aan wenkbrauwkleuringen), probeer deze behandelingen zeker op te nemen in een van de arrangementen.

Vergeet de 'probeerdagen' niet

Vertrouwen speelt die dag een grote rol. Bied enkele 'probeerdagen' aan binnen de arrangementen om het vertrouwen te winnen en ervoor te zorgen dat wanneer de grote dag aanbreekt, jouw bruid ongestresst kan stralen en genieten! Zij MOET immers picture-perfect zijn! Vraag tijdens deze probeersessies zo goed mogelijk naar de verwachtingen dit bijvoorbeeld a.d.h.v. foto's ter inspiratie. Maak eventueel zelf een look-book aan, waar je samen doorheen kan bladeren.

Wees visueel

Voeg op je website een aparte pagina toe met de services voor bruiden. Zorg ervoor dat naast je aanbod en de kostprijs, professionele foto's worden getoond. We zijn nu eenmaal enorm visueel aangesteld en willen ZIEN wat mogelijk is. Kan je prachtige referentiefoto's tonen, dan zal het vertrouwen en de aanzet tot het maken van een afspraak enkel groeien. Vergeet ook niet op je homepagina duidelijk te maken dat jouw salon bruidsarrangementen aanbiedt.

​Laat de bruid spreken

Heb je een mooi aantal referenties, laat dan deze bruiden spreken. Testimonials zijn persoonlijk en spreken enorm aan, ook al zijn dit maar enkele zinnen.

Bepaal een social media strategie

Social media zoals Facebook, Instagram..., zijn dé media bij uitstek om jouw kunnen in de kijker te zetten. Begin hiermee ruim op voorhand (februari tot juni), want onze bruidjes hebben alles graag op voorhand gepland. Deel naast jouw eigen services, foto's en testimonials, ook algemene tips en tricks, zoals inspiratie voor opsteekkapsels, of beauty how-to's ... Op die manier zal je sneller gevolgd worden en het vertrouwen winnen, dan wanneer je enkel jouw service tracht aan te prijzen.

Werk samen

Zorg ervoor dat het duidelijk wordt dat je salon speciale diensten aanbiedt voor bruiden. Maak reclame in gespecialiseerde vakbladen, bij gekende fotografen uit de omtrek... Of nog beter, werk samen met de kapper, het beautysalon of wellness instituut in jouw buurt en zorg voor een full-package deal! They will love it!