Marie-Lore (iBeauty)

29-06-2015 - Marie-Lore (iBeauty)

Tip 4: Pimp je eerste indruk!


Tip 4: Pimp je eerste indruk!

Is jouw salon voorzien van een etalage? Dan is het misschien eens tijd stil te staan of ze voldoet aan de volgende vier functies, samengebracht in; het zogeheten AIDA-model: 1. Aandacht trekken, 2. Interesse wekken, 3. Desire / Verlangen opwekken, 4. Aanzetten tot actie.

Wist je trouwens dat voorbijgangers binnen slechts enkele seconden een oordeel vellen over jouw salon, zonder ook maar een bezoekje te hebben gebracht?

De eerste indruk van een etalage bepaalt nog steeds of een voorbijganger blijft kijken en uiteindelijk het salon bezoekt om iets aan te schaffen of een afspraak te maken.

Heb je geen etalage, dan kan je toch even stilstaan met hoe jouw gevel eruit ziet. Hoe staat het met het uithangbord? Maak je gebruik van mooie bloempotten? Is het duidelijk voor de klanten waar de ingang zich bevindt?

​De etalage, inkom biedt vanaf de straat een impressie van het schoonheidssalon en verleidt voorbijgangers om binnen een kijkje te komen nemen of een afspraak in te plannen. Bekijk zeker jouw zaak vanop een afstand en pas enkele tips toe:

  • Straal kwaliteit uit. Gebruik geen oude reclameborden of -posters. Vraag jouw leveranciers naar de laatste nieuwe. Gebruik professionele displays om kwalitatief de producten aan te prijzen.
  • Geef de klanten rust. Door de etalage, inkom sober te houden, wordt een sereniteit zuiverheid gecreëerd die klanten vaak zoeken in een schoonheidssalon.
  • Speel met licht. Licht speelt een grote rol in hoe je overkomt. Staat het juiste in de schijnwerper, wordt er niet te veel en te scherp licht gebruikt? Gebruik zeker licht om de juiste sfeer te bepalen.
  • Gebruik de thematiek. Speel in op de thematiek. Promoot jouw zonneproducten en behandelingen in de zomermaanden, winterproducten in de winter en promoot zo veel mogelijk de specialiteiten van jouw salon.

Vergeet niet om regelmatig aanpassingen te doen, zodat deze de aandacht van regelmatige passanten blijft trekken.

Geen kaas gegeten van inrichting? Durf dan beroep te doen op gespecialiseerde bedrijven voor een zo effectief mogelijke aankleding.