Marie-Lore (iBeauty)

06-07-2015 - Marie-Lore (iBeauty)

Tip 5: Zet je netjes op het net


Tip 5: Zet je netjes op het net

​Naast de tastbare etalage, speelt de digitale etalage een belangrijke rol. Een website is geen overbodige luxe, maar eerder een belangrijk kanaal om nieuwe klanten aan te trekken en bestaande op de hoogte te brengen van nieuwigheden. Niet alleen hoe je site eruitziet, maar ook hoe hij is opgebouwd speelt een belangrijke rol.

Tijd dus om eens te kijken of je huidige site het gevoel van jouw salon weerspiegelt.

Mits kleine aanpassingen, ben je weer netjes op het net en fier op jouw digitale etalage.

  • Verzorg je eerste pagina.

    Zorg voor een duidelijke opbouw van jouw site, zodat de bezoeker goed zijn weg erin kan vinden. Werk je home pagina zo uit dat het aantrekkelijk wordt voor de bezoeker en de sfeer weergeeft van jouw salon. En zorg vooral dat de bezoeker meteen vind waarvoor deze is gekomen. Meestail is dat voor contactinfo, openingsuren of de prijslijst.

  • Laat klanten makkelijk contact met je opnemen.

    Zorg ervoor dat het gemakkelijk is om contact met jou op te nemen voor het maken van een afspraak. Dit kan je bijvoorbeeld doen door op zoveel mogelijk pagina's een 'call-to-action' te plaatsen. Dat zijn duidelijke knoppen of links naar ee bepaalde pagina. In dit geval dus jouw contactpagina, of een pagina waarop de klant een afspraak kan inboeken..

  • Vertel in een notendop.

    Mensen lezen niet graag online, dus zorg voor mooie foto's en duidelijke titels en korte aantrekkelijke zinnen. Ellenlange teksten hebben geen zin. Wees beknopt en relevant. Hetzelfde geldt trouwens voor het verzenden van een nieuwsbrief: Beperk je tot de essentie.

  • Creëer rust. Behoud rust door je te beperken tot een aantal kleuren en max 3 lettertypes. Overdrijf niet met speciale effecten of video's, maar analyseer eerst of dit wel effectief een meerwaarde is waarnaar de bezoeker op zoek is. Overdrijf ook niet met de navigatie. Een maximum van 7 items in de navigatie is het maximum. Boven dat aantal wordt het moeilijk voor een bezoeker om te kiezen.

  • Optimaliseer voor de zoekmachines. 

    Zorg ervoor dat je site gevonden wordt. Di doe je onder meer door er voor te zorgen dat je site in beweging is door geregeld nieuwe informatie op de site te plaatsen, door de juiste woorden te gebruiken en de structuur van de site goed op te bouwen. Gebruik een tool als Google Analytics voor jouw site te verbeteren.

Heb je zelf weinig kaas gegeten van het hele digitale avontuur, roep dan de hulp in van professional en vertrouw op hun expertise.

Wist je trouwens dat je via iBeauty een prachtige, zelf-te-onderhouden site kan laten maken. Aarzel niet ons te contacteren voor meer informatie!

Leer meer over de volgende voordelen...