Michel (iBeauty)

25-02-2022 - Michel (iBeauty)

Waarom Studio Wuestenbergs voor iBeauty kiest


Waarom Studio Wuestenbergs voor iBeauty kiest

In een prachtig pand te Koksijde bevindt zich Studio Wuestenbergs, waar Tine voetverzorging tot een next level brengt!

In een prachtig pand te Koksijde bevindt zich Studio Wuestenbergs. De studio richt zich in de eerste plaats op voetverzorging. Zo ben je bij Tine voor verschillende behandelingen zoals medische voetverzorging, diabetische voetverzorging, reumatische voetverzorging, oncologische voetverzorging, 123 pedicure, kinderpedicure, nagelcorrectie en Shellac™ aan het juiste adres.De passie voor voetverzorging, de ervaring en de professionele scholing voel je in elke behandeling, of het nu gaat om een esthetische, medische of relax behandeling.Verblijf je aan de kust dan is een bezoekje aan Studio Wuestenbergs absoluut de moeite waard!

Na een tijd van pauze in de pedicure, miste ik de voetverzorging enorm en wist ik met 100% zekerheid dat het heropstarten van mijn zaak me de nodige voldoening zou brengen. De verbouwing werden gestart en ik wist precies hoe mijn studio eruit zou moeten zijn. Zo wist ik ook met zekerheid dat ik het beheer van de studio zo goed mogelijk geautomatiseerd wilde doen. De studio heeft een ruim aanbod aan producten, dus naast online afspraken en klantenfiche was een goede kassa en boekhouding een must. De opmaak van de dagontvangstenboek & de uitgebreide statistieken heeft me in iBeauty aangetrokken, net zoals de eenvoudigheid van werking. Een absolute aanrader!

Michel (iBeauty)

21-01-2022 - Michel (iBeauty)

Vermijd dubbele boekingen

Controle op toestel of locatie


Controle op toestel of locatie

​Wanneer je in het instituut met meerdere personeelsleden werkt en maar een beperkt aantal cabines of toestel ter beschikking hebt, is het nodig om controle op de cabines of toestellen te doen om dubbele boekingen te vermijden. 

​​Je agenda is het hart van je zaak. Deze zo efficiënt mogelijk opvullen en ook laten opvullen is erg belangrijk. Om dubbele boekingen te vermijden kan het nodig zijn om ervoor te zorgen dat er een controle gedaan wordt of een bepaalde cabine of toestel al in gebruik is. Zo kan je met een gerust hart jouw klanten laten boeken, maar ook in het instituut zelf zal er bij bezetting een waarschuwing tevoorschijn komen.

Het aantal cabines (locaties) en toestellen kan je zelf invoeren en per behandeling koppelen, het is zelf mogelijk om meerdere cabines of toestellen aan een behandeling te koppelen, nog even locatie controle instellen via de online reservatie instellingen en de controle zal uitgevoerd worden. Dus naast de agenda, personeelsleden, instellingen van de behandelingen, klantenstop per behandeling... kan je ook met cabines & toestellen je agenda helemaal tiptop in orde houden. 

Ga er nu mee aan de slag en voeg via het instellingen menu locaties (cabines) toe en / of toestellen via het assortiment menu. 

Leer meer over de volgende voordelen...

Leer meer hierover in volgende blogs...

Michel (iBeauty)

14-01-2022 - Michel (iBeauty)

Waarom Tips ‘n Toes voor iBeauty kiest


Waarom Tips ‘n Toes voor iBeauty kiest

​Tips ’n Toes is geen typisch nagelsalon, maar een kwalitatieve, gezellige studio waar er tijd voor je wordt vrijgemaakt.

​Tips ’n Toes is niet zomaar een nagelstudio. Zaakvoerster Ilse startte haar avontuur vol passie voor het plaatsen van kunstnagels en schoolt zich regelmatig bij. Zo kan zij je verzekeren van correct opgebouwde nagels die geplaatst worden met kwalitatieve producten waardoor de gezondheid van de natuurlijke nagels niet in het gedrang komt. Haar grootste troef is haar eindeloos geduld, wat absoluut een meerwaarde is in het plaatsen van nailart, maar ook in het inoefenen van nieuw aangeleerde technieken. Tijdens de lockdowns heeft zij zich ook bijgeschoold voor definitieve ontharingen, zodat je nu ook voor laserontharing bij haar terecht kunt.

Kortom je komt bij Tips ’n Toes niet terecht in een typisch nagelsalon, maar in een kwalitatieve, gezellige studio waar er tijd voor je wordt vrijgemaakt.

iBeauty: Het perfectionisme dat ik zo belangrijk vind in mijn werk, vind ik net zo belangrijk naar administratie toe. iBeauty biedt een oplossing om mijn stock tot in de puntjes correct op te volgen, mijn dagontvangsten met 1 klik op te maken en op regelmatige basis mijn statistieken te evalueren. Dat klanten online kunnen reserveren is dan weer een groot pluspunt omdat zij per behandeling alle beschikbare momenten te zien krijgen en zo makkelijk een moment kunnen kiezen die hen het beste uitkomt. Voor mij is het erg handig om tijdens een afspraak geen telefoontjes te moeten beantwoorden. Zo krijgt elke klant hier de nodige aandacht die hij verdient! 

Michel (iBeauty)

16-11-2021 - Michel (iBeauty)

iBeauty en Miss Wellness Beauty!


iBeauty en Miss Wellness Beauty!

​​Onlangs gingen wij een partnership aan met Miss Wellness Beauty Belgium. Deze Nationale verkiezing gaat elk jaar op zoek naar de ambassadrice voor de beautysector. Aangezien we met iBeauty actief zijn binnen deze branche met ons online boekingsplatform gingen wij een samenwerking aan om iBeauty nog meer op de kaart te zetten bij diverse salons en om nog meer leveranciers te ontmoeten.

De verkiezing is nog op zoek naar schoonheidsspecialistes, kapsters, mua’s, nagelstylistes en pedicures die graag deelnemen aan een leerrijke, leuke en unieke verkiezing! Interesse? Schrijf je dan nu in voor Miss Wellness Beauty 2022! Je wordt persoonlijk op de hoogte gebracht via mail van het verdere verloop van de verkiezing.

De organisatie is op zoek naar jou!

Ambassadrice voor de Beauty Sector sinds 2010!

De verkiezing Miss Wellness Beauty is meer dan een missverkiezing. Jaarlijks gaan zij op zoek naar de ambassadrice voor de beauty en wellness sector. Ben jij schoonheidsspecialiste, mua, nagelstyliste, pedicure, kapster of afslankcoach dan ben je een potentiële kandidate.

Wil jij contacten leggen binnen deze mooie beautysector, nieuwe merken leren kennen, gratis workshops volgen, beautybeurzen bezoeken, een mooie buitenlandse reis, professionele fotoshoots, trainingen volgen, schitteren tijdens een mooie gala-avond, je zaak in de picture zetten en ervaringen delen met collega’s dan is Miss Wellness Beauty zeker iets voor jou!

Ben je niet zo zelfverzekerd, kunnen je commerciële skills nog iets aangescherpt worden, wil je nieuwe behandelingen of technieken leren kennen of wil je gewoon een unieke ervaring meemaken? Als finaliste mag je heel wat verwachten! Wil jij ook deelnemen aan één van de grootste Nationale missverkiezingen in België? Dat kan! Schrijf je snel in via deze website en maak ook kans op een fantastisch prijzenpakket ter waarde van € 30 000! Als finaliste van Miss Wellness Beauty 2022 geniet je alvast van heel wat gratis activiteiten.

Maak kennis met de organisatie op één van de Nationale selectiedagen eind november of begin december 2021. Misschien word jij wel de nieuwe Belgische ambassadrice van deze mooie sector!

Leer vele leveranciers en collega's kennen binnen de beautysector!

Wil je graag bijleren van je collega's binnen de sector? Elk jaar zetten heel wat collega's de stap om zich kandidaat te stellen en andere schoonheidsspecialistes, mua's, pedicures, kapsters, nagelstylistes en diverse leveranciers te leren kennen. Ook zijn wij met iBeauty hoofdpartner zodat je als finaliste kan genieten van gratis workshops en advies. Ook kan je ons vinden op Day of BEAUTY de beautyvakbeurs in Antwerp Expo op 19 & 20/02/2022!

Inschrijven kan via www.misswellnessbeauty.be

Michel (iBeauty)

12-11-2021 - Michel (iBeauty)

iBeauty omdat ik mijn tijd wil investeren in mijn klanten.

Waarom Babershop StiiV voor iBeauty kiest


Waarom Babershop StiiV voor iBeauty kiest

StiiV staat garant voor de authentieke ambacht van knippen van het haar, scheren, grooming en het behandelen van baard en snor zoals deze vroeger bestond.

STIIV wil graag tijd maken voor de man. Zo zien we onze shop graag als een authentieke “MEN’S CAVE”. Naast vakmanschap, biedt STIIV een unieke beleving en inrichting gebaseerd op STIIV’s passie “HET WIELRENNEN”. Bij STIIV wordt iedere man geknipt en geschoren zoals het hoort: “OERDEGELIJK GOED”. Met een lekker drankje en STIIV’s gezelligheid wordt het vermoedelijk lastig om niet te blijven plakken.

Steven startte de Barbershop in 2019 en dit in bijberoep. Als snel bleek de Barbershop in Diest succes te hebben. ‘Ik wil mijn tijd investeren in mijn klanten. Niets is zo vervelend dan je behandeling te moeten onderbreken wanneer de telefoon gaat. Dat is de voornaamste reden dat ik iBeauty heb aangeschaft. Dat ik met één muisklik mijn maandelijkse verkoop en dienstenomzet kan raadplegen is mooi meegenomen. Tijdens de corona-crisis heb ik via dit platvorm mijn producten ook online kunnen verkopen. Ik ben niet handig met de computer maar iBeauty is zelfs voor mij gebruiksvriendelijk en wanneer ik iets niet weet kan ik mailen en heb ik dadelijk antwoord! Ik heb nog geen seconde spijt gehad van onze samenwerking en ik kan het iedereen aanbevelen.’

Michel (iBeauty)

04-11-2021 - Michel (iBeauty)

Knippen & plakken - kopiëren & plakken

Vul je agenda efficiënt


Vul je agenda efficiënt

​Je agenda is het hart van je zaak. Deze zo efficiënt mogelijk opvullen is dus erg belangrijk. Daarom is het mogelijk om een afspraak eenvoudig te verzetten of te herhalen door middel van deze te knippen of te kopiëren. 

Wanneer een klant je opbelt om een afspraak te verzetten wil je dit liefst zo snel mogelijk doen. De knippen & plakken functie is hiervoor super gemakkelijk.  In het afsprakenveld kan je klikken waarna de popup verschijnt, hier kan je dan klikken op het schaartje, je zoekt samen met je klant een nieuw moment en kan de afspraak verzetten door te dubbel klikken.

Wist je trouwens dat je een bestaande afspraak ook gemakkelijk kan kopiëren. Staat een klant voor je en wil je een vervolgafspraak inplannen dan kan je de bestaande afspraak kopiëren en op een andere moment opnieuw in plannen. Dat doe je ook door te klikken op het afsprakenveld en het kopie icoontje te kiezen. Zo simpel, maar zo efficiënt. 

Ga er nu mee aan de slag en lees hier hoe jij je zelf aan de slag kan met het knippen & plakken en het kopiëren & plakken. [→]

Leer meer over de volgende voordelen...

Leer meer hierover in volgende blogs...

Michel (iBeauty)

24-09-2021 - Michel (iBeauty)

Maak eenvoudig een factuur aan via de kassa.

Facturen maken en aanpassen van je webshop homepagina


Facturen maken en aanpassen van je webshop homepagina

Vragen klanten je af en toe of het mogelijk is om een factuur op te maken? Dat is vanaf nu mogelijk. ​Maak direct en eenvoudig een factuur aan voor jouw klant met melding van de bedrijfsgegevens. Verstuur gemaakte facturen onmiddellijk of later per mail of print ze uit om mee te geven of te versturen per post. 

Daarnaast is het vanaf nu ook mogelijk om jouw startpagina van je webshop te personaliseren a.d.h.v. jouw productcategorieën. Zo wordt deze nog meer visueel, maar laat klanten ook veel gemakkelijker producten terugvinden.

Facturen

​Af en toe wordt er om een factuur gevraagd met vermelding van de gekozen diensten en of producten en opgemaakt met melding van de bedrijfsgegevens.

Vanaf nu is het mogelijk om eenvoudig een factuur op te maken tijdens of na het afrekenen.

Het is belangrijk om een de bedrijfsgegevens van de klant toe te voegen in de klantenfiche. Dat doe je eenvoudig door de klantenfiche te bewerken en de gegevens te vervolledigen in het daarvoor voorziene veld. Vergeet je de gegevens aan te vullen, dan is dit nadien nog steeds mogelijk.

Tijdens het afrekenen, vanuit de agenda of via de kassa, is het belangrijk de juiste klant te selecteren alsook de behandelingen en producten die op het factuur dienen te komen. Duid in de kassa aan hoe de klant betaalt en klik op 'Afrekenen en factuur maken' i.p.v. op 'Afrekenen'. Het factuur wordt opgemaakt en op het scherm geopend. Je kan van hieruit de bedrijfsgegevens nog toevoegen indien nodig, alsook de factuur verzenden per mail of uitprinten.

Via het menu Kassa // Facturen kan je een lijst opvragen van alle gemaakte facturen, hier kan je eventueel ook nog steeds de facturen uitprinten. Het is ook mogelijk om het laatste factuur te verwijderen.

Ben je vergeten een factuur aan te maken en wil je dit nadien nog even doen, dan kan dit via het menu Kassa // Betaalde rekeningen. Daar krijg je op datum een overzicht van de afrekeningen en zie je ook of voor deze afrekening al dan niet een factuur werd opgemaakt. Wil je nog een factuur aanmaken, klik dan onder de naam van de klant op 'Factuur aanmaken'.

Bekijk snel hoe je een factuur kan opmaken. Klik hier [→]

Startpagina van je webshop

Vanaf nu is het mogelijk om de startpagina van je webshop aan te passen. Je kan er voor kiezen om de producten in de kijker op je homepagina te zetten of om de productcategorieën al onmiddellijk te tonen. Per categorie kan je een foto laden die getoond wordt zodat je hierin kan personaliseren. Klanten vinden op die manier ook sneller wat ze zoeken. 

De categorieën zichtbaar maken op je shop doe je via het menu Instellingen // Webshop.

Heb jij nog geen shop, maar wil je meer weten wat kan bekijk dan de volledige documentatie (klik hier [→] ) of neem contact met ons op.

Leer meer over de volgende voordelen...

Leer meer hierover in volgende blogs...

Michel (iBeauty)

17-09-2021 - Michel (iBeauty)

Informeer je klanten nog beter

Mails op basis van de gekozen behandeling


Mails op basis van de gekozen behandeling

​Sommige behandelingen vragen je klanten om rekening te houden met bepaalde zaken vooraleer de behandeling kan plaatsvinden. Daarom is het mogelijk om je klanten te informeren door de herinneringsmail te personaliseren.

Ondertussen weten we dat automatische afspraakbevestigingen en -herinneringen belangrijk zijn om de kans op no-shows te verminderen. Maar wist je ook dat je deze mailings kan aanpassen op basis van de gekozen behandeling? 

Er zijn misschien wel enkele behandelingen die wat extra vragen van je klant of waarover je je klant wil informeren hoe een behandeling precies verloopt. Deze extra informatie wil je natuurlijk enkel verzenden op het moment dat de klant voor deze behandeling specifiek een afspraak heeft.

Voeg daarom deze extra specifieke reminder info toe voor deze behandelingen. Bijvoorbeeld bij een spray-tan kan je melden dat het aangeraden is om 24h op voorhand geen bodylotion aan te brengen, of bij een pedicure om slippers mee te brengen. Op die manier kan ook jij efficiënt starten met de behandeling en vermijd je vervelende situaties op het moment zelf. 

Zo simpel en volledig geautomatiseerd, maar vooral een extra gemak voor een nog meer georganiseerde werkdag! 

Ga er nu mee aan de slag en lees hier hoe jij je mails kan personaliseren. [→]

Leer meer over de volgende voordelen...

Michel (iBeauty)

10-09-2021 - Michel (iBeauty)

iBeauty geeft de nodige rust als zaakvoerster

Waarom Yumi voor iBeauty kiest


Waarom Yumi voor iBeauty kiest

​Het schoonheidssalon Yumi hecht veel belang aan klantvriendelijkheid, persoonlijke aandacht in een ontspannen sfeer en vooral een kwalitatief resultaat! Lees waarom zij kozen voor iBeauty.

Het schoonheidssalon Yumi hecht veel belang aan klantvriendelijkheid, persoonlijke aandacht in een ontspannen sfeer en vooral een kwalitatief resultaat! Hygiëne en gezondheid komen op de eerste plaats.

Blijven bijscholen is voor Yumi belangrijk zodat de laatste nieuwe trends kunnen toegepast worden.

​Bij Yumi kan je terecht voor klassieke schoonheidsverzorging zoals manicure, pedicure, epilaties & definitieve laserontharing maar ook voor het plaatsen van semi-permanente make-up, zoals powderbrows, deepliners & lippigmentatie.  Naast deze verzorgingen ligt de focus bij Yumi op huidverbetering. Er wordt gewerkt met hoogwaardige cosmedische producten & kwalitatieve en resultaatgerichte toestellen. Dankzij deze combinatie wordt een uniek totaalconcept aangeboden!

Yumi bestaat uit een team van 4 personen, elk met hun specialisaties. Om ervoor te zorgen dat elke teammember zo efficiënt mogelijk kan werken, is het gebruik van software een absolute must.

iBeauty beantwoordt aan onze eisen. Het inboeken van de specialisaties bij het juiste teammember, het aanvullen van klantenfiches en het opvolgen van de dagontvangsten, geeft een rust als zaakvoerster. Zo kan onze focus blijven op het tevreden stellen van onze klanten, zodat zij met een goed gevoel opnieuw een afspraak inboeken. 

Michel (iBeauty)

06-04-2021 - Michel (iBeauty)

Laat van je horen!

Nieuwsberichten sturen in enkele klikken


Nieuwsberichten sturen in enkele klikken

Op regelmatige basis van je laten horen is absoluut geen overbodige luxe. Zet jouw salon en jouw behandelingen eens in de kijker en werk zo aan de klantenbinding. Op die manier zie je klanten vaker bij je terug.

Wil jij meer aan marketing doen, maar weet je niet goed hoe je hieraan moet beginnen? Of heb je net wel ideeën maar weet je niet hoe je een goede nieuwsbrief kan maken? Met de iBeauty nieuwsbriefmodule bereik je jouw klanten in enkele kliks en kan je jouw nieuwsbrief personaliseren.

Een gerichte mailing op het juiste moment spoort jouw klanten keer op keer aan om terug te keren. Door de geïntegreerde nieuwsbriefmodule van iBeauty moet jij niet aan de slag met het kopiëren van mailadressen of het genereren van groepen. Dat doet iBeauty allemaal voor jou. Op die manier kan je dus bijvoorbeeld gemakkelijk je slapende of eenmalige klanten bereiken, of zelf aan de slag gaan met klantengroepen. Hoe gerichter je nieuwsbrieven uitstuurt, hoe meer effect deze immers hebben!

Leer meer over de volgende voordelen...

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen

Voordelen