Instellingen Online reservatie


​Instellingen voor online reservatie

In het menu ’Instellingen/Online Reservatie’ is het mogelijk om algemene instellingen te bepalen. 

Online reservaties achtergrondfoto

Elke online reservatie gebeurt vanop een online pagina. De achtergrond foto van deze pagina kan je zelf opladen. Op die manier kan je jouw personalisatie ook op deze pagina weergeven. Tip: zorg ervoor dat de foto voldoende groot is, het neemt het hele scherm in.

Online reserveren

Bepaal hier hoe ver op voorhand een klant mag reserveren. Klik op de dropdownlijst en kies de tijdspanne die voor jou van toepassing is. Meest gangbare is 3 maanden op voorhand

Mogelijk vanaf

Kies vanaf wanneer een klant online mag reserveren. Klik op de lijst en kies de tijdspanne die voor jou van toepassing is. Wens je dat klanten dezelfde dag nog mogen inboeken dan kan je het aantal uren kiezen, wens je liever niet dat ze nog dezelfde dag inboeken, dan kies je voor 1 of 2 dagen.

Link algemene voorwaarden

Het is mogelijk om de klanten, alvorens de reservatie te laten voltooien, de algemene voorwaarden goed te keuren. De link naar jouw algemene voorwaarden kan hierin geplaatst worden, zo krijgt de klant bij het reserveren de mogelijkheid om deze na te lezen alvorens ermee akkoord te gaan.

Link Privacybeleid

Zelfde doel als de Algemene voorwarden, maar juridisch gezien een andere tekst. Indien dit ingevuld is, dan dienen klanten bij het boeken van de afspraak eerst dit vinkje aan te kruisen.

Email opvragen bij start

Vink het vakje aan om van bij de start een email adres op te vragen aan de klant. De klant ontvangt na het ingeven van zijn mailadres een mail. Deze mail bevat een link waar de klant moet op klikken om de online reservatie te kunnen verderzetten. Als het vakje niet is aangevinkt heeft de klant onmiddellijk de mogelijkheid om de reservatie te starten.

Bevestiging email noodzakelijk

Vink het vakje aan als je wenst dat klanten bevestigen via email. Dit kan in het begin van de reservatie of op het einde van de reservatie (afhankelijk van de instelling puntje 5). Let op: wanneer er geen bevestiging noodzakelijk is, is er geen controle op de echtheid van het ingegeven mailadres!

Enkel actieve klanten toelaten voor online reservaties

Het is mogelijk om enkel actieve klanten toe te laten om online reservaties uit te voeren. In het menu Instellingen/Talen kan je door op het potloodje naast de taal Nederlands te klikken, de boodschap die getoond wordt instellen. Zo is het voor nieuwe klanten duidelijk dat zij de eerste afspraak telefonisch moeten maken. Info: via de klantenfiche is het mogelijk om enkel bepaalde klanten te verbieden om online reservaties te maken. Hiervoor kan je ook een boodschap instellen via het menu Talen.

Einduur en duur bij online reservaties verbergen

Als je het einduur en de duur van de afspraak niet wil kenbaar maken aan de klant, kan je deze verbergen door het vakje aan te vinken.

Enkel aansluitend boeken

Het is mogelijk om klanten enkel toe te laten aansluitend te boeken. Een afspraak kan dus enkel gemaakt worden aansluitend op een bestaande of in het begin van de dag. Let op: aansluitend boeken kan enkel als er NIET in blokken gereserveerd wordt.

Toon prijzen bij online reservatie

Het is mogelijk om de prijzen (die je per behandeling hebt ingevoerd), al dan niet zichtbaar te maken bij online boekingen. Wanneer de prijzen zichtbaar zijn, wordt er onderaan een totaal van de gekozen behandelingen getoond. Vink het vakje aan als je prijzen wilt zichtbaar maken.

E-mail ontvangen bij online reservatie naar volgend mailadres

Het kan handig zijn dat je per mail verwittigd wordt bij elke nieuwe online boeking. Het mailadres waarnaar de bevestiging gestuurd wordt, kan je hier bepalen.

Welke velden wil je verplicht maken bij het online reserveren?

Wanneer nieuwe klanten online een afspraak willen maken, zijn ze verplicht de informatie in te vullen die je aanvinkt, enkel zo kan de reservatie verder gezet worden.

Klik op ’Opslaan’ om de instellingen te bewaren.


Leer meer over de volgende topics...